Julerødt håndarbeid midt på sommer’n?

Garn er garn – eller noe?

Jeg har en del garn som jeg ikke helt vet hvor jeg har fra, men jeg jobber fremdeles med å bruke det jeg har (noe som sikkert kommer til å ta flere år…at jeg også kjøpte noe mer garn for nesten en måned siden gjør kanskje ikke den saken så mye bedre heller…).

Noe sier meg at dette garnet ikke akkurat er nytt, men jeg ville lage noe enkelt. Så å strikke et lite teppe passet bra tenkte jeg. Et helt enkelt teppe i rillestrikk var helt perfekt. De varmeste dagene er det umulig å strikke på dette for det er varmt. Skjønt, i dag er det grått, kjøligere og regn så kanskje jeg kommer litt lenger på det i dag? Faktisk er jeg nesten ferdig, bare rett under et halvt nøste igjen tror jeg.

Garnet heter Sissi og er en blanding. Et kjapt google-søk informerer meg om at Hovland Ullvarefabrikk ble nedlagt i 1989…så jeg strikker med antikvitetsgarn?? Vel, da er det på tide å få brukt garnet 🤣

Det andre julerøde prosjektet er nok en heklet løper. Mønsteret er fra et hefte og jeg har moderert det litt.

I bunnen av kurven ligger det riktignok en cardigan i blå og venter på at jeg skal strikke den ferdig. Det eneste som mangler på den er å strikke stolpene og halslinningen, finne knapper jeg syns passer, sy på knappene og feste alle trådene. At den fremdeles ligger og venter er fordi jeg hadde litt problemer, men en eller gang blir den også ferdig.

Uansett, så er for øyeblikket hovedtyngden på julerøde ting. Kanskje greit å bli ferdig med de snart så jeg kan jobbe med andre farger…

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg