Jeg trenger litt hjelp

Frem til nå har jeg klart meg veldig bra (kollegaen min hjalp meg med hvordan jeg legger ut masker – noe jeg aldri hadde gjort før – resten har jeg faktisk forstått selv!), men nå er det noe i mønsteret jeg ikke helt vet hvordan skal gjøres. Tross alt er dette den første genseren jeg strikker og så langt må jeg si at jeg syns det har gått overraskende bra. En helt enkel genser med raglanfelling. Jeg vet jeg skal felle noen masker på midten av forstykket, men så kommer utfordringen i mønsteret jeg ikke forstår.

Utfordringen jeg trenger litt hjelp med – i mønsteret står det: “Strikk frem og tilbake og fell i hver side annenhver p 4,3 m, og videre 2 m samtidig som raglanfellingene fortsetter der det er mulig.” Dette gjelder da raglanfelling med rundhals. Raglanfellingen der det er mulig – den skjønner jeg, men hva hvorfor er det to tall for felling i annenhver side? Skal jeg velge 4 eller 3 og når vet jeg hva jeg skal velge når? Og hvor skal disse 2 m samtidig gjøre av seg?

Har du tips og forklaringer jeg klarer å forstå blir jeg veldig takknemlig!!

2 kommentarer
    1. Nå har jeg ikke sett oppskriften, men jeg vil tro du skal felle 4 masker første gang, 3 masker neste gang og så 2 masker når du feller videre. Om du skal felle 2 masker enda en gang klarer jeg ikke å lese ut fra det du skriver. Husk at du skal felle likt på begge sider. Sjekk om du skal felle i begynnelsen av både rett og vrang pinnen.

      1. Vet du, med din forklaring og å lese både den og oppskriften et par ganger til så tror jeg at jeg har skjønt det! Tusen, tusen takk 🥰

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg