Jeg håper ulykken kommer alene…

Jeg hadde egentlig ikke mer tid til planter i dag, så var på vei inn igjen med et lite brett. Følte meg veldig fornøyd med så langt jeg var kommet og tenkte at dette brettet kunne jeg fint få gjort i morgen. Vel, jeg skal tydeligvis gjøre det i kveld… På vei inn døra hektet genseren seg fast i dørklinka og siden jeg hadde noe i begge hendene var det ikke mulig å få fanget alt. Det lille brettet fikk et ganske så uelegant svalestup rett ned på gulvet – i det minste har jeg ikke vasket det i dag så da får jeg gjort det også til slutt?

Både overrasket, litt lei meg og veldig bekymret for plantet – overlevde de fallet fra halvannen meter høyde? De er tross alt bare så spirer egentlig og er vant til et veldig skjermet liv. De færreste av mine planter har blitt brutalisert på denne måten, så jeg vet ikke hvordan de takler sånn mishandling. Jeg håper alle (eller i alle fall flesteparten) overlever denne grusomme hendelsen og får et fint liv videre når de kommer så langt.

For øyeblikket blir de liggende på gulvet en liten stund fordi jeg skulle inn for å bake horn og deigen har stått en stund over utbaking allerede så her er det harde prioriteringer som måtte gjøres. Kanskje det var derfor det første jeg tenkte på at dette måtte jeg dele på bloggen…

Hvis du lurte på hva jeg har spirt, så er det sinnia og tagetes – begge blomster altså som etterhvert når de vokser opp skal få flytte ut i blomsterbedet.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg