Jeg hadde et håp om en hvit jul…

Selv om jeg vet at det er en uskreven regel som sier at den første snøen alltid forsvinner, hadde jeg et lite håp i år. Tross alt har snøen ligget i over en uke. Nå er det slutt. Tydeligvis. Skjønte det egentlig i går – det var varmere og snøen sakk litt sammen. I dag har det startet mye mer. Det er varmere (et par plussgrader) og jeg ser ingen grunn til å måke det lille som ligger i innkjøringen. Det smelter snart uansett. I går var det snø helt frem til trammen, men i dag er det mindre. Jeg kan høre at det smelter; det drypper og det faller små biter ned fra tak og andre steder. Så håpet om en hvit jul svinner hen i rennende fuktighet som gjør verden mørkere igjen. Likevel, det er to uker igjen til jul så kanskje? Uansett – jeg nekter å gi opp håpet og krysser fingrene for at vi fremdeles kan få en hvit jul.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg