Jeg gikk på en smell…

Jeg skulle noen ærender i dag – som jeg fikk gjort – men jeg gikk også på en smell… Sånt skjer noen ganger. Ærendene var lett opprydding. Jeg har en liten krok i huset hvor jeg hadde samlet diverse jeg skulle kvitte meg med og i dag var dagen. En sekk med diverse klær og tøy gikk i en sånn innsamlingsboks fra Frelsesarmeen, en pose med diverse bøker, sko, et par shotteglass og noen små skåler fikk jeg gitt til en gjenbruksbutikk – jeg håper noen andre vil ha nytte av de tingene og så handlet jeg litt matvarer på vei hjem. Skulle egentlig se etter et par klesplagg også, men var ikke i shoppehumør i dag

Eller, det er litt feil – jeg følte ikke for å suse rundt i butikker på jakt etter enkelte ting jeg har lett etter før og ikke funnet. Føler den biten er litt håpløs om dagen (tror det har en sammenheng med at jeg leter og leter etter hus, men ikke finner…). Så hvor endte jeg opp? I strikkebutikken som skal avvikles (beklageligvis!!) så der var alt med 35% i avslag. Umulig å motstå og jeg har ting jeg ønsker å lære meg så det ble litt (mye) garn på meg. Ja, jeg burde bruke opp noe av garnet jeg allerede har, men det er ikke noe jeg har nok av så da måtte jeg mikset… Dermed kjøpte jeg garn i tre ulike farger som skal brukes til tre ulike plagg – to gensere og en cardigan. Nå er jeg fremdeles ikke ferdig med min første genser, men jeg er optimistisk. Cardigan har jeg aldri strikket før heller, så nå er det bare å først bli ferdig med den jeg har startet på. Så det er ingen tvil om hva jeg kan gjøre den neste tiden…

Fargene ser ganske annerledes ut i virkeligheten, men jeg aner ikke hvordan jeg skal få det frem på kamera (jeg tok ørten bilder for å få det til, men fikk det ikke til…). Pandora er et mørkeblått bomullsgarn, Vesleull er en dyp brunfarge og Rauma garn er babygarn i en blå-grønn-mørk petrol farge (aner ikke hva fargen heter med andre ord…). Alle kjennes veldig mye og gode ut, så håper resultatene blir sånn jeg ønsker når jeg en eller annen gang blir ferdig 🙂

4 kommentarer
      1. Bare to – jeg har aldri brukt de (og de var heller ikke så fine), så det var ikke noe tap. Ingen fare, jeg har mange flere igjen (som jeg heller aldri bruker…) 😂

          1. Det er mulig jeg drakk nok shots i starten av 20-årene til å holde resten av livet (og sikkert en stund etter…), men jeg har funnet ut av shotteglass er perfekte når jeg skal lage stiklinger av små planter 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg