I morgen er den store dagen!

I løpet av høsten har jeg jobbet hardt på flere måter, men der hvor spenningen er størst for morgendagen er definitivt med tanke på studiene.

Fra klokken ni til tre i morgen satser jeg på å ha hodet med og være i full vigør – for da har jeg hjemmeeksamen i økologisk landbruk. En seks-timerseksamen hvor jeg har jobbet hardt inn mot mål. Så da blir jo det store spørsmålet: vil all jobbingen lønne seg så jeg kommer i mål på en god måte?

Hele dagen i dag har vært brukt til forberedelser – og jeg ser muligheter for forbedring i neste semester med tanke på hvordan jeg gjør ting.

Alle ukene har vi fått utdelt ukeplaner (studiet er nettbasert) og jeg har samvittighetsfullt gjort alt hver eneste uke. Alt pensum er lest (noe jeg er veldig imponert over – det er første gang jeg faktisk har lest absolutt alt pensum). Notater er tatt for hånd til alt pensum, og de siste dagene har jeg repetert så mye jeg har kunnet ved å skrive inn notatene mine inn i et dokument.

Notater er for så vidt forbedringspotensialet mitt – notatene jeg nå skriver inn på pc’en kunne jeg skrevet inn i slutten av hver uke i stedefor å prøve å gjøre alt de siste dagene før eksamen. Fordelen med å skrive inn notatene er en ekstra repetering – og at jeg kan enkelt søke om jeg skulle ha behov for dem på eksamen i morgen (i stedefor å lete gjennom ørten sider med håndskrevne notater).

Så, nå skal jeg ha i meg litt mat – for uten mat og drikke, duger helten ikke – og jeg har tenkt til å være min egen helt på eksamen i morgen i håp om at det skal gå bra!

10 kommentarer

Siste innlegg