Hvordan velge hva som deles

Noen ganger, når jeg har mange tanker i hodet, lurer jeg noen ganger hva som er lurt og ikke lurt å dele. Både når det gjelder deling av tanker på jobb med kollegaer, med venner, med familie og her på bloggen. Sånn er det ofte – at ikke de samme tankene deles med alle i alle ulike situasjoner, men det tilpasses på ulike måter. At jeg ønsker meg et småbruk er en tanke jeg deler villig med alt og alle. Andre tanker kan jeg være mer restriktiv med når det gjelder hvem jeg deler det med (og om jeg deler det i det hele tatt med andre enn meg selv).

Så hvordan velge hva som deles med hvem, hvor og når? Ofte virker det til å være situasjonsbetinget. For øyeblikket har jeg noe jeg tenker på – og som jeg har tenkt på i flere uker – og noen vet, men andre vet ikke. Det er noe som opptar meg veldig og er et stort spørsmål, men som jeg ikke er klar for å dele fullstendig ennå (den tiden vil komme – og jeg vil kanskje også trenge litt hjelp). Når jeg har tanker om noe så stort som jeg har akkurat nå har jeg vanskelig for å ha andre tanker i hodet. Noe jeg syns er utfordrende når jeg da ønsker å komme opp med andre tanker å dele på bloggen.

Livet er ikke alltid så enkelt, men heldigvis pleier ting å ordne seg på et eller annet vis. Når, hvordan og hvorfor – det er mer variabelt. Også det å få det akkurat som en vil er ikke alltid like enkelt, men “den som gir seg har tapt” – og tape er ikke noe jeg har tenkt til i denne omgang. Likevel, det gjør at bilder, temaer og sikkert noen tanker også gjentar seg her mer enn vanlig. Jeg ser frem til jeg er klar til å dele, men det føles også litt skummelt selv om det er en beslutning jeg ikke har skyld i.

Var denne bloggposten vag nok til å gjøre deg nysgjerrig eller ble du mest irritert av at det mest var en pussig tankestrøm uten klarhet?

2 kommentarer
    1. Jeg tenkte mest på hvor forskjellig vi er, jeg trenger ikke være restriktiv, jeg sier eller skriver hva jeg mener og tenker, da vet folk hvem jeg er. Så slipper de å kaste bort tid på meg hvis de ikke liker den jeg er og tankene mine. Selvfølgelig er det noen unntak, noen liker å hate meg på blogg, og det er jo greit det også, alle klikk og kommentarer setter igang algoritmene, og dermed når bloggen fram til enda flere 🥰 fin fin kveld!

      1. Jeg syns det er fascinerende hvor forskjellige mange er og jeg må jo si at jeg foretrekker ofte de som er rett frem – da slipper jeg å lure så fælt. Holder meg til å skrive det jeg mener og tenker jeg også, men noen ganger endrer jeg mening og andre ganger er det bare en del av meningen som kommer frem. Ofte har jeg vært litt for god til å tilpasse meg andre – noe som er overraskende slitsomt – så jobber med meg selv for å bli mer ærlig og rett frem 😅

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg