Hvordan tjene ekstra penger…

…er et spørsmål mange stiller seg om dagen (innbiller i alle fall jeg meg). Selv har jeg stilt meg spørsmålet mange ganger – spesielt i det siste (av flere grunner). Fordi jeg har stilt spørsmålet så mange ganger, har jeg etterhvert en god liste med ideer – både fra meg selv og andre. Utfordringen min er at jeg ikke er best på å faktisk gjøre noe med ideene – så kanskje noen andre kan teste ut for å se om det fungerer? (jeg har stor tro på i alle fall noen av dem…)

– Selge egenlaget håndarbeid (dette har jeg skikkelig lyst til å gjøre på messer – må bare lage litt mer først) – kan gjøres mange steder: salgsmesser, finn.no, facebook, etsy, egen nettside og til venner og bekjente.

– Stiklinger og plantestarter (om våren selvfølgelig).

YouTube (jeg har ikke akkurat nok abonnenter enda, men kanskje en dag? (må ha minst 1.000 abonnenter for å kunne tjene penger på annonser – litt hjelp settes stor pris på!!))

– Blogg (ja, jeg har blogg, men tjene penger på den – vel, der er jeg ikke helt i mål).

– Mønster til håndarbeid (digitalt – Ravelry for eksempel).

– Etsy og Redbubble: to nettsider hvor en kan lage egen “butikk” med diverse – både fysiske og digitale produkter.

– Skrive bøker: romaner, novellesamlinger, diktsamlinger, fagbøker – utgi enten via forlag eller som selvpublisering.

– Fotografier – det finnes ulike nettsider hvor en kan legge ut bildene sine for salg.

– Leie ut noe du eier som du ikke bruker hele tiden (redskaper, et rom i boligen din, bilen din – mulighetene er mange).

Dette er noen av ideene som står på listen jeg har – og noen er nok mer aktuelle enn andre.

Har du noen måter du tjener ekstra penger på som faktisk fungerer?

2 kommentarer

Siste innlegg