Hvordan spise noe grønt hver dag 😊

Kostholdsråd er det mange av rundt omkring. Jeg gjør det ofte enkelt for meg selv – spis variert, ikke godteri/kaker/snacks hver dag og drikk nok (denne feiler jeg kostant på tror jeg).

Noe av det viktigste er vel å spise det som er riktig for den kroppen du har. Riktignok er det ikke alltid like lett å høre på kroppen, så det er en tilpasning som tar tid.

Å spise noe grønt hver dag er noe jeg har tro på, men selv om jeg sier grønt betyr det ikke at det må være grønnfarget. Grønt i denne sammenhengen tenker jeg på som grønnsaker – det kan for så vidt også være frukt. Jeg tror det regnes som sunt å spise en god del av det, men som sagt – variasjon er viktig.

Grønt/grønnsaker/frukt syns jeg generelt det er enklere å få spist i sommerhalvåret. Spesielt om det er lett tilgjengelig – minst mulig styr med det gjør at det er enklere å få i seg.

Gressløk for eksempel – det er grønt og kan spises uten å gjøres noe som helst med. Jeg har gressløk i en potte på verandaen – så hver morgen når jeg går ut for å se hvordan det går med de få tingene som har spirt (med mindre det regner, da holder jeg meg inne) – så tar jeg meg en bit med gressløk.

Fordelen med gressløk er at den vokser nesten som ugress og den starter tidlig. Persillen jeg har sådd derimot, den er treg – så der må jeg vente lenge før jeg kan momse i meg. På en måte er det heldig fordi jeg er ikke så glad i å momse persille uten noe annet…

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg