Hvordan skrive nabovarsel når du skal ha fest

For omtrent en måned siden fikk jeg nye naboer. Jeg har såvidt sett dem – når jeg enten har vært på vei inn eller ut. Så har sånn sett aldri fått hilst ordentlig på dem – bare sagt HEI i forbifarten. Hvordan de er som personer vet jeg dermed ikke, men jeg har tatt det for gitt at de er ok folk – det er egentlig en generell greie jeg har – alt alle er ok inntil noe annet er bevisst.

Når jeg kom hjem fra jobb i går hang det klistret en lapp på døren min – ble ganske nysgjerrig – så brettet den kjapt ut (selv om matvarene jeg hadde på armen ble litt tungt) og skummet kjapt gjennom. De nye naboene skal endelig vise frem sitt nye hjem til folk de kjenner. Så de sa ifra om sammenkomsten på “gamlemåten” som de skriver. Jeg er dermed nå overbevist om at de nye naboene er hyggelige 😊

Dessuten, at jeg ikke er på gule sider? (jeg trodde omtrent alle var der? og hvorfor er ikke jeg der? ikke at jeg har stort behov for det, men jeg ble litt overrasket?) Jeg vurderte om jeg skulle skrive lapp tilbake med teksten:

Så hyggelig! og velkommen til nabolaget. Spill musikk og ha det gøy!

Pleier du å si ifra til naboene dine om du skal ha fest (om du bor veldig nærme naboene dine vel og merke…)?

2 kommentarer
    1. Vi fikk nabovarsel da et ungt parr flyttet inn på feltet for noen år siden. De hadde en døv katt. De sa fra at han var døv -og snill. Og at han ikke lot seg skremme vekk ved å skrike til han eller banke i vinduet. De håpet han ikke kom til å være til sjenanse. Brevet, eller lappen, viste også bilde av katten. Toleransen for den katten var stor i nabolaget. Nå har de flyttet videre.

      1. Det var jo en super måte å gjøre det på – gjorde det nok lettere for alle parter. Kanskje vi alle burde blir bedre til å si ifra om ting på den måten – det er jo en hyggelig måte å gjøre det på 😊

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg