Hvordan skape engasjement på bloggen

Ha en kontroversiell mening – og selvfølgelig en kontroversiell/clickbait tittel. Dette kan selvfølgelig føre til en del troll, men det er jo engasjement det også er det ikke? Nå sier jeg ikke at det alltid er en god ide, men det betyr ikke at det ikke stemmer…

Still spørsmål. Gjør folk nysgjerrige så de klikker seg inn på bloggen. Er bloggen interessant eller fengende nok, så kommer forhåpentligvis leserne tilbake igjen og igjen. Når du stiller spørsmål er det dessuten en fordel å la folk få lov til å svare/kommentere – hva er poenget med å stille spørsmål uten å legge til rette for svar lissom…

Svar på kommentarer du får på bloggen. I de fleste tilfeller vil jeg påstå at toveis-kommunikasjon er bedre enn enveis-kommunikasjon – rett og slett fordi det som oftest er hyggeliger – eller at en blir utfordret til å tenke fordi en begynner å debattere noe.

Kommenter hos andre bloggere. Kanskje de blir nysgjerrige og klikker seg inn på din blogg. Dessuten kan det føre til nye vennskap som burde være det beste “salgspunktet” til hvorfor gjøre den typen ting.

Vær ærlig og vær deg selv. Det betyr ikke at du må være utleverende, men at du lar folk bli kjent med deg.

Om disse tipsene vil fungere (eller er bra) kan jeg ikke garantere, men de tre nederste tipsene er noen av mine grunner til at jeg leser de bloggene jeg leser. Å lære noe nytt fordi andre har et annet synspunkt enn meg – er gull verdt!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg