Holder varmen med nytt sjal

Jeg vet ikke med deg, men jeg blir ofte fort kald og fryser om vinteren. Så hvordan holde på varmen?

Varme klær – dette tenker jeg at burde være en selvfølge. Utrolig mange sverger til ull i diverse varianter, men jeg syns generelt at ull klør. Ullsokker derimot, de har jeg utenpå et par bomullssokker så de elsker jeg. Jeg har strikket mange par, men sliter de også ut etterhvert. Om du bare er litt grøssen er mitt “nye” triks å slenge et sjal over skuldrene – utrolig hvor stor forskjell det utgjør.

Så jeg heklet meg et trekantsjal – blått i garnet Drops Alpaca. To nøster ble brukt helt opp. Det er utrolig mykt og akkurat passe varmt. Jeg likte det så godt at jeg lagde ett til:

Samme garn, samme mengde, men et lilla rektangel i stedefor en trekant. Like mykt som det første. Begge to, selv om det er ullgarn, er såpass delikate at de passer over finere tøy også – i alle fall etter min mening.

Gå tur ute – selv om det er kaldt ute, er det bare å ta på seg nok klær. Klærne hjelper jo å holde på varmen, men ved å bevege deg får du opp blodomløpet – tross alt en grunn til at vi svetter om vi trener. Mye svette er ikke målet her, men å få opp varmen i kroppen.

Fyre opp i vedovnen – om du har det selvfølgelig. Jeg elsker varmen vedfyring gir – den er helt ulik strømfyring.

Kos deg med en tekopp mens du sitter under et mykt og varmt pledd.

Har du noe håndarbeid du koser deg med om dagen?

Takk for at du leser!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg