Hvor mye tjente jeg på bloggen i mai?

Reklame | Footway

Nok en måned uten utbetaling. Kanskje ikke så rart siden en må nå et mål på kr 500 for å få utbetaling – og jeg bare tjente kr 3,94 i løpet av mai måned.

Heldigvis for meg spiller det ingen rolle da jeg har en vanlig jobb jeg tjener penger på.

De som bare var nysgjerrige på tallet kan nå klikke seg skuffet bort – det var tross alt et veldig lite tall så det er liten grunn til nysgjerrighet.

Med mindre du er som meg, for jeg er nysgjerrig uansett og jeg liker tall. Noen ganger sammenligner jeg meg med andre og lurer på hvordan de klarer å tjene mer enn meg. På den annen side, de færreste skriver om det de tjener på bloggen (spesielt når det er så lite) så det er vanskelig å få sammenligningsgrunnlag.

På en måte ikke så rart, fordi for ganske mange virker det nesten til å være litt tabu-belagt å snakke om penger og spesielt hvor mye (eller lite) en tjener. Hvorfor er det så farlig å snakke om?

Tross alt er vi forskjellige og gjør ulike ting på ulike måter noe som gjør at resultatene aldri kommer til å bli helt like.

Uansett, jeg har testet ut en ny ting på bloggen for å se om det får opp tallet mitt. Jeg har endelig funnet ut hvordan jeg kan legge enkle reklamelinker, så jeg er spent på om det kommer til å ha noen betydning. Kan innrømme at jeg gjorde det mest for å se hvordan det fungerte, og siden jeg hadde det gøy med å finne ulike ting kommer jeg nok til å gjøre det flere ganger.

Likevel, det er ikke alltid lett å finne noe som passer til innholdet i innlegget…men jeg klarte til slutt å finne favorittskoene mine!

Converse

Jeg syns det er viktig å gjøre ting som en syns er underholdende!

Tross alt er det derfor jeg blogger, jeg elsker å skrive og dette er en måte å underholde meg selv på – om noen andre blir underholdt også er det superhyggelig.

Blir du underholdt av å lese om tall?

3 kommentarer
    1. Jeg liker tall.
      Hva folk tjener har en viss interesse, da jeg forhandler lønn for en del mennesker.
      Ellers er det andre tall som jeg synes kan være mer fasinerende. Bruker gjerne tall for å understreke et poeng.
      For eksempel forrige kommunestyremøte. Saken var bom på en ny vei. Pris 100 kroner pr. pasering. Lite eller mye?
      Tur retur blir 200 kroner. En som tjener 400.000 i året må arbeide, for eksempel vaske gulv, en tine for å tjene inn den summen. En som tjener 4.000.000 i året trenger nesten bare å henge av seg jakka for å ha arbeidet de 6 minuttene som skal til for å tjene inn den summen.
      Folka forsto poenget. Jeg fikk mange kommentarer om det eksemplet etterpå.

      1. Forhandle lønn for andre høres både vanskelig og interessant ut!
        Eksempelet ditt var supert; enkelt og forståelig for alle og enhver. En god måte å tenke på generelt sett; hvor dyrt (eller billig) noe er er jo relativt sett på inntekten en person har. Det tror jeg det er mange som ikke tenker over (eller innser er vel kanskje mer riktig).

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg