Hvor mye ost er nok?

Ost, spesielt gulost, kan brukes på mange ulike måter. Bakt potet, på brødskiva, på fløtegratinerte poteter, som snacks, på pizza og haugevis av andre varianter.

Denne ganger er det pizza som gjelder.

Jeg har ansvaret for dagens middag og i dag blir det pizza!

Kjøtt og sånt er greit – bare ta en pakke så passer det fint. Osten derimot – den krever litt mer. For det første må den raspes (nei, jeg kjøper ikke ferdig raspet ost – det er dyrere og så vidt jeg vet er det tilsatt ting som gjør at osten ikke klebrer…).

Hvordan vite hvor mye ost som er nok er ikke alltid like enkelt. Derfor har jeg alltid raspen tilgjengelig i tilfellet jeg ikke har raspet nok. Det er nemlig veldig enkelt å raspe ost, og det tar heller ikke lang tid. Så mens jeg har på ost som en siste finish før pizzaen puttes i ovnen, vurderer jeg hele tiden om det er nok.

Stort sett har jeg funnet ut at en god tallerken full av raspet ost er det som skal til. Så satser på at dagens middag vil falle i smak 😊

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg