Hvor er mitt nye hus?

Jeg begynner å få dårlig tid føler jeg. Kanskje ikke så rart egentlig…

Huset jeg bor i er solgt og overtakelse er 1. september. Så nå om dagen er det rydding, pakking og vaskingen har så vidt startet. Å få solgt en del ting har jeg bare så vidt startet med, men foreløpig går salget dårlig.

Mesteparten av møblene har jeg tenkt til å selge, men er litt i stuss på hva som vil fungere best. Enn så lenge har jeg lagt ut et par ting på Facebook, men har ikke best lykke enn så lenge i alle fall. Kan det ha noe med at det er juli og folk er i feriemodus?

Noe som har begynt å gjøre meg litt stresset (og stresset blir litt mer for hver dag som går) er å finne et nytt sted å bo… For det har jeg ikke foreløpig. På den lyse siden: jeg har i det minste fått finansieringsbevis fra banken, så sånn sett er det muligheter. Utfordringen er at det er begrenset med hvor mye som legges ut for salg av boliger i juli. Den biten vil bedre seg i august, men med tanke på at jeg må være ute 1. september… Mulig det blir mer spenning enn jeg skulle ønske med akkurat den biten…

Hvor jeg ønsker å bo er det flere som har spurt meg om og jeg er ikke helt sikker. Absolutt sør for Lillehammer, men helst sør for Gjøvik/Hamar. Vest for Oslo. Øst for Kristiansand. Helst ikke høyere enn kanskje 300 meter over havet. Landlig. Et sted hvor jeg har mulighet til å få meg en jobb. Nok plass til å ha en stor kjøkkenhage (men aller helst et småbruk så det er plass til dyr – og gjerne litt skog – jeg liker å hogge ved – og det varmer godt om vinteren).

Alt dette burde ikke være så fryktelig vanskelig tenker kanskje noen, men jeg er alene og pris er en faktor… Så hvor mitt nye hjem er vet jeg foreløpig ikke (vet du om noe – så rop ut!), men jeg håper inderlig at jeg finner det snart…Bilen min er ikke akkurat stor nok til å bo i (dessuten – hvis en bor i bilen – hvor går en på do??).

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg