Hva ønsker du ut av livet ditt?

Jeg vet hva jeg ønsker som deler av livet mitt, men ikke alt og dessuten blir veien til mens en går.

Når det gjelder hva jeg ønsker ut av livet mitt føler jeg at jeg er ganske enkel (selv om det å komme dit er utfordrende): gode venner, familie, god mat, lite stress, natur, dyr og tid. Venner og familie har jeg. God mat kjøper jeg (selv om jeg ønsker å gro en del av den selv). Stress har vel de fleste i mer eller mindre grad av ulike årsaker, men jeg tror det alltid er mulig å forbedre ting.

Natur har en en del av fordi det er kort vei til skogen for å gå tur (og til sjøen) der jeg bor, men det hadde vært gøy å kunne gå i egen skog og hogge trær for å omgjøre til ved. Hogge ved gjorde jeg bittlitt når jeg var på “høstferie” hos foreldrene min – og jeg liker det. Å hogge ved er fysisk arbeid jeg liker; jeg får beveget meg, vært ute og det gir varme når jeg fyrer i ovnen om vinteren. Dyr føler jeg ikke at jeg har god nok plass til i nåværende bolig – høner og sauer passer lissom ikke helt inn i et borettslag… Tid er noe jeg tror mange av oss ønsker mer av.

Så hvordan kan jeg få mer av det jeg ønsker (natur, mindre stress, dyr og tid)? Usikker, men noe mindre tid på sofaene hvor jeg sitter og gjør ingenting bortsett fra å se YouTubevideoer ville kanskje vært en god start…

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg