Hva gjør du for å koble av?

Reklame: Knittingroom

Jeg vet det er tirsdag kveld, men det er viktig å klare å koble av litt hver dag.

Det trenger ikke være en ukes avkobling (det ville blitt veldig vanskelig å gjennomføre hver dag…), men en liten stund hvor det eneste du skal gjøre er å ta vare på deg selv.

Vet du egentlig hvordan du kobler av eller prøver du å finne andre produktive ting å gjøre mens du kobler av fra det produktive du egentlig holder på med?

Håndarbeid er noe som for meg er avkobling og avslapping. Å strikke sokker en faktisk en av favorittene, så jeg har mange ferdigstrikkede par sokker for jeg kan jo bare bruke ett par av gangen…

Så ofte etterhvert syns jeg det virker som en hele tiden må gjøre noe, å bare sitte å høre på regnet mens en drikker en kopp te virker uvanlig. Eller kanskje det er bare inntrykket jeg får når jeg leser aviser, ser på YouTubevideoer og leser blogger.

Når det tordner og lyner trekker jeg alltid ut kontakter, inkludert det som gir meg internett. Så da slo jeg like godt av PC-en også når det styrtregnet her om dagen. Jeg lagde meg en kopp te, lukket opp vinduet på gløtt så det ikke regnet inn, men at jeg likevel fikk all lyden av regnet. Så satt jeg i sofaen mens jeg hørte på regnet og drakk te. Fascinerende hvor avslappende det var.

Har du noen ting du gjør ved torden og lyn, og andre ganger du prøver å koble av?

Garnpakke Sokker i Viking Sportsragg

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg