Har jeg nok til å sitte på marked? 🧶

Når en begynner å samle det en har strikket og heklet som er blitt ferdige arbeider – kan det fort bli mer enn en forventer? (spesielt når jeg ikke regner med det jeg har lagd til meg selv som jeg bruker og som jeg har gitt bort i gaver; gensere, sokker, pledd, skjerf, pulsvarmere og ullshortser)

Jeg visste jo at jeg hadde lagd en del ting, men når jeg fikk samlet det så var det definitivt mer enn jeg trodde. Så da måtte jeg først bare sette meg og le litt av meg selv – ikke dumt å gjøre det innimellom 🤣

Å sitte på marked å selge mine håndlagde ting er noe jeg har hatt lyst til lenge, men det har aldri blitt til det. Trikset var tydeligvis å flytte? For nå skal jeg teste marked for første gang. Det er bare et lite to-timers marked, men jeg liker å starte i det små.

Hvor mye en må ha med seg av varer, aner jeg ikke. Noe sier meg at jeg kanskje har nok? 🤣

Det er luer, pulsvarmere, sokker, pannebånd, babytepper, leggvarmere, kluter, løpere, brikker, grytekluter og et sjal.

Må bare få satt prislapper på alt sammen – det i seg selv er et prosjekt. Hvor mye tar en for ulike varer? Arbeidstid, vanskelighetsgrad og garnpris – alt varierer jo. For noe av det vet jeg dessuten ikke garnprisen… Jeg har sett at enkelte mener en skal prise seg lavt så en får solgt noe, men poenget er jo ikke å selge med tap..For håndarbeid som hekling og strikking er det vanskelig å tjene godt, men å tjene noe forventer jeg jo.

En annen utfordring med et marked blir å å stille det ut pent; ting som ser tiltalende ut har lettere for å bli solgt… Har dessuten lite som er helt likt, så her blir det muligheter for å gjøre ganske så unike kupp 🤣

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg