Grønn fremgang!

Karse er grønt! og har rask fremgang.

Muligens det enkleste å få til å gå fra frø til noe spiselig. Jeg har valgt å bruke jord, men det fungerer på for eksempel bomull også. Det vet jeg at vi gjorde når jeg gikk i barnehagen og skulle lage noe til påske; ta et eggeglass, eller et halvt eggeskall, legg litt bomull i, fukt bomullen og slipp en del karsefrø på bomullen.

En av de store fordelene med karse etter min mening er at det gror fort.

Etter bare to dager er det mye på gang.

To dager gamle før ikke jeg at de er helt spiseklare enda da jeg liker dem litt høyere.

Om det er noen som lurer på hvor sola er, så er det bare å se hvilken retning karsen strekker seg…

Dag tre. Riktignok står det ti dager på pakken, men jeg har nå testet noen av dem. Kan fint spises allerede, men de står godt i mange dager så da er det bare å spise av dem akkurat når jeg føler for det.

Jeg kan godt innrømme at jeg ikke alltid er like flink til å spise masse grønnsaker hver dag. Med karse i vinduskarmen tar jeg gjerne noen stilker her og der for å mumse i meg. De smaker godt og friskt og er dessuten fulle av C-vitamin. Andre folk bruker gjerne karsen i salater og så er de populære som pynt på smørbrød.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg