Gjennomføring av februarmål

Februar er over og det er på tide å se gjennom målene og gjøre noen vurderinger.

Jeg har en overordnet plan for hele 2019, men jeg bryter de målene opp i mindre mål så de skal føles mindre overveldende. Derfor setter jeg meg mindre mål hver måned.

Grunnen til at jeg går gjennom målene er jo for å se hvordan det gikk; hva gikk bra; hva gikk ikke bra og hva kan jeg forbedre. Om en ikke gjør det kan det være vanskelig å korrigerer et mål som fort kan komme litt ut av kurs.

Først de målene som er ganske like hver måned:

  • betale på et privatlån med kr 7.000,-. Jeg betalte kr 10.000, så målet er definitivt oppnådd.
  • betale på studielånet mitt med lønnen fra ekstrajobben. Ja, dette ble også gjennomført.
  • en gåtur på minimum 15 minutter hver dag. Vel, ikke akkurat en suksess – jeg gikk bare 17 av dagene i februar så forbedringspotensialet er ganske stort her…
  • en styrkeøvelse hver dag. Gjennomført! Ikke like mye hver dag, men jeg har gjort noe styrke hver dag og det er det som er poenget mitt.

3 av 4 gjennomført

Av de andre målene jeg satte meg for februar har det ikke akkurat gått så bra…

  • Jeg ville skrive bøker og håpet å skrive hovedplotet i en bok i løpet av vinterferien. NEI. Dette feilet jeg helt på; jeg skrev ikke et eneste ord på historien min. Selv om dette er noe jeg ønsker, er det (tydeligvis) ikke så viktig for meg for øyeblikket siden jeg hele tiden utsetter det.
  • Kontoret mitt ble pusset opp i påsken i fjor, men siste finpussen på malingen må gjøres. JA. Dette tok overraskende kort tid og jeg er endelig fornøyd med sluttresultatet.
  • Rydde viktige papirer. NEI. Burde hverken vært vanskelig eller tatt lang tid, men det har likevel ikke skjedd. Ups!
  • Møte med banken. JA. Jeg hadde møte med banken og selv om jeg glemte å spørre om et par ting, er jeg veldig fornøyd.

2 av 4 gjennomført.

Totalt gjennomførte jeg 5 av 8 mål i februar. Kunne vært bedre, kunne vært værre.

Gåturene er noe jeg må fokusere mer på for da har jeg lettere for å gjennomføre dem.

Jeg har mye jeg ønsker å gjøre og må bli bedre på å prioritere og fokusere og dermed utgår bokskriving for øyeblikket da jeg merker at det ikke er det jeg strekker meg etter først. Det samme gjelder rydding av papirer – det står egentlig ganske greit der de er og er dermed ikke en prioritet.

Det var min gjennomgang av februarmålene, så nå er jeg spent: Hadde du noen mål i februar og hvordan gikk det eventuelt med dem?

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg