Første dag i den siste uken…

Mandag – første dagen i uken. Det er også siste mandagen på jobb for dette er den siste uken jeg skal til nåværende jobb. De siste arbeidsdagene mine trenger jeg ikke møte opp – for neste uke er det vinterferie og arbeidstiden min er lagt opp på en måte som gjør at jeg får vinterferie.

Pussig følelse egentlig. At dette er siste arbeidsuken min på nåværende arbeidssted og jeg har (foreløpig) ingen ny jobb å gå til. Sånn blir det når ikke alt er like frivillig ved å forlate en arbeidsplass. Jeg har ikke fått sparken, men stillingen min er blitt kuttet på grunn av økonomiske nedskjæringer – og da var det jeg som trakk det korteste strået og må gå. Tross alt er det ikke alt en kan ha kontroll over.

At jeg likevel ser positivt på dette kan kanskje virke pussig. Tross alt vil jeg ikke ha en jobb å gå til frem til jeg skaffer meg en ny jobb. Den siste tiden har jeg vært veldig sliten, så jeg velger å si at jeg tar jobbfri i mars. Om det er det lureste vil jeg aldri egentlig få vite siden jeg ikke vet om parallelle verdener hvor andre valg ville fått andre utfall. Jeg velger uansett å se på dette positivt ved at jeg skal slappe av litt, finne ut hvor jeg ønsker at veien skal gå videre og rett og slett ta vare på helsen min.

Så, mye usikkerhet, mange spørsmål og gåturer i dagslys i vente den neste tiden. Spent på hvordan tiden fremover vil bli!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg