Fordelen med å være forkjølet

Det er kjipt å være forkjølet, men jeg har erfart at det også finnes fordeler (selv om det kanskje høres litt rart ut?). Joda, det er mye negativt med å være forkjølet – kroppen verker, nesa renner, energien er på bunn og det føles litt som om hodet har tatt fyr mens fingrene er mer som istapper (det siste er kanskje bare meg?). For min del startet forkjølelsen på fredagen og den sitter fremdeles i – satser på at den går over snart…

Så var det fordelen med å være forkjølet – den varierer sikkert litt med hvilke hobbyer og interesser du har så sånn sett er jeg heldig med ting jeg liker å gjøre. Joda, jeg kunne brukt mye tid på å sitte ved stuebordet og pusle; eller krøllet meg sammen på sofaen og lest en bok (eller tre). Det jeg valgte å gjøre i helgen – og i kveld – var å strikke. Sitte på sofaen med et pledd over beina, en varm kopp te, se på noe gøy på YouTube og strikke på det som skal bli en julegave.

Å strikke julegave gir aldri dårlig samvittighet, men å bare sitte å strikke på noe jeg ikke nødvendigvis trenger mens jeg ignorerer husvasken – der hender det at jeg sliter med med samvittigheten. Heldigvis er det en samvittighet jeg aldri trenger å tenke over når jeg er forkjølet – alle de tingene jeg “burde” gjøre – når en er forkjølet er hovedmålet å bli frisk igjen og det gjøre best (for min kropp i alle fall) ved å drikke nok og slappe av. Så pledd, tekopp og strikketøy er den beste medisinen for en forkjølelse 😊

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg