For tidlig å tenke på jul?

Etter at jeg er blitt voksen og har hus og bil har jeg slitt med å lage ønskeliste til jul. Ikke fordi jeg ikke ønsker meg noe, men tingene jeg ønsker er gjerne så dyre at jeg ikke setter de på ønskelisten uansett (småbruk for eksempel – dessuten vanskelig å pakke inn og legge under et juletre…).

Jeg er heldig og har det jeg trenger, og om jeg ønsker meg noe, så kan jeg spare opp og kjøpe det selv.

Så det som var gøy når jeg var liten – drømme om alt jeg ville ha og skrive ønskeliste og vente i spenning på om jeg fikk noe som hadde stått på listen – så er det nå blitt en vanskeligere oppgave. I år har jeg derimot klart å komme opp med flere ønsker (og jeg har bevisst latt være å kjøpe dem)!

På årets ønskeliste står dermed:

  • Bærplukker. Jeg plukket noe blåbær i høst, men det tar fryktelig lang tid å plutte ett og ett bær, spesiel når jeg likevel må rense dem etterpå. En bærplukker ville gjort jobben mye mer effektiv og jeg ville hatt mer bær å lage syltetøy av.
  • Bærbøtte. I år hadde jeg en liten bøtte og det var greit nok, men om jeg får en bærplukker vil det jo gå fortere og bli mer bær, så en bøtte på 5 liter ville nok vært fint. Dessuten må den ha lokk…Tenk om den velter og lokket ikke sitter godt nok på og alle bærene bare triller ut? Så med lokk er lurt.

  • Plantekasser. I år har jeg hatt litt salat og rødbeter i noen gamle, smale blomsterkasser. Det var begrenset plass for å si det sånn, så en større plantekasse ville gitt meg mer plass og dermed noe mer spiselig å kose meg med. Har sett noen fine på Plantasjen jeg kunne tenkt meg, men de koster litt. Så har et håp om at min far kanskje lager noen.

Ok, så hadde jeg ikke verdens lengste ønskeliste, men det er fremdeles tid igjen til jul og i år har jeg i det minste noen ønsker.

2 kommentarer
    1. Det å lage ønskeliste til jul var så mye lettere som barn hehe. Som voksen synes jeg det er vanskelig å finne ut hva jeg ønsker meg 🙂 Bøker er det som pleier å stå fast på ønskelista mi hvert år. Til jul i år ønsker jeg meg også penner, notatbøker og puslespill 🙂 Bærplugger er så fint å ha når du plukker bær. Jeg har fått en av pappa, som han brukte selv da han var ung. Han har flere etter mine besteforeldre.

      1. Bøker, penner, notatbøker og puslespill er ting jeg ønsker meg, men jeg har så mye av det at jeg må bruke/lese/gjøre noe av det først… Fantastisk å få bærplukker i arv! Heldige du 😊

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg