Flaks jeg ikke var i dusjen

Jeg var nettopp kommet inn fra en gåtur og noen ganger tar jeg meg en dusj etterpå – heldigvis ikke i dag?

Skulle ta meg et glass saft for var blitt tørst av gåturen, men det var lite vann å spore fra kranen. Jeg vet de jobber med hovedvannledningen i området jeg bor (noe de skal holde på med til 1. april tror jeg). Så tenkte jeg burde regne med varierende trykk på vannet frem til da, men at vannet skulle forsvinne helt et liten stund var jeg ikke helt forberedt på. Heldigvis tok det ikke lang tid før vannet var tilbake som vanlig. For å være på den sikre siden har jeg nå fyllt vannkokeren med vann, en termos og en vannmugge jeg satte i kjøleskapet. Det burde holde til det nødvendigste vil jeg tro.

Hvor mye vann er egentlig vanlig forbruk for en dag? (utenom dusj altså) Ifølge DSB (Direktoratet for samfunnssikkerhet og beredskap) er vi alle en del av Norges beredskap. De skriver at egenberedskapen en bør ha i hus burde inkludere 9 liter vann fordi de regner beredskap for tre dager. Så 3 liter rent vann til drikke og matlaging i døgnet. Vel, jeg har mindre… Kanskje det ikke er så dumt å ha litt vann stående tilgjengelig bare sånn i tilfelle?

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg