Feriepengene er her! Fortell meg hva jeg skal bruke de på?

Det er alltid gøy å få feriepenger fordi det normalt er mer enn vanlig lønn – det var det denne gangen også. Tross alt er det mye som kan skje på ett år – bare se på 2020… Så selv om jeg har vært heldig og ikke blitt permitert og lignende, har det likevel vært en oppvekker at verden kan endre seg så mye på kort tid.

Så hva skal jeg bruke feriepengene på i år?

  • Å dra noe sted på ferie er ikke noe som frister for øyeblikket grunnet pandemien. På den annen side, forrige gang jeg dro noe sted på ferie var i 2012 tror jeg – kanskje? Mange ville kanskje kalt meg hjemmekjær og det har de helt rett i.
  • Hageting? Jeg fikk noen penger av min tante til bursdagen min, så jeg tror jeg har kjøpt det jeg har behov for til hagen – enn så lenge i alle fall.
  • Betale ekstra på boliglånet? Dette er noe jeg har gjort helt siden jeg kjøpte boligen min for åtte år siden, så kanskje jeg skal fortsette trenden? Ikke at jeg har brukt alle pengene på det, men en liten del ekstra har det blitt hvert år.
  • Spare litt? Dette blir jo noe av det samme som punktet over, men å ha en buffer på en sparekonto er alltid lurt.
  • Shopping – nye klær? En god mulighet, men jeg tror ikke jeg har behov for noe nytt for øyeblikket. Dessuten er klesskapet så fullt at da måtte jeg kvittet meg med noe – noe som ikke er et alternativ siden jeg liker de klærne jeg har.

Mulighetene er mange, men hva skal jeg velge?

Som du kanskje skjønner er jeg ikke den som bruker mest penger. Noen ganger tenker jeg at jeg nesten er litt for praktisk og fornuftig med penger – bruker bare det jeg må og unner meg sjeldent noe ekstra. Så jeg trenger noen tips…

Hva ville du gjort om du hadde kr 5.000 fra feriepengene du kunne bruke på hva som helst?

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg