Felling til halskant har startet! [strikkegenser – dag for dag]

I går startet jeg så vidt å felle til halskanten. Riktignok ble det ikke mye strikking, men siden fellingen har startet strikker jeg frem med rettmasker og tilbake med vrangmasker.

Nå vet ikke jeg hvordan det er med andre, men jeg bruker alltid lengre tid på å strikke vrangmasker. Om jeg strikker vrangbord er det ikke så merkbart, men når jeg skal strikke en hel rad med kun vrangmasker – da slår det meg hvor mye tregere det går.

Likevel. Kan du tro at jeg allerede har kommet til punktet hvor jeg feller av til halsen?

Syns denne genseren går fort. På den annen side, neste del vil gå saktere i startet. Å plukke opp masker for å strikke halskanten er hverken favoritten eller det jeg er best på. Dermed vet jeg at når jeg er ferdig med fellingen vil det komme nok en treg oppgave. Heldigvis blir det gøy strikking etter opp-plukking for da blir det å strikke vrangbord til halsen.

I dag er det forresten både fastelavens og morsdag, men jeg pleier ikke gjøre noe særlig med noen av delene. Riktignok bakte min mor boller i går, så da blir det nok litt kos i dag.

Hva fastelavens egentlig er har jeg sikkert visst en gang i tiden, men for øyeblikket aner jeg ikke… Det samme med morsdag egentlig. Hvorfor har vi det (og farsdag forsåvidt)? Er det egentlig noe spesielt eller er det en handelsdag for å selge oss mer ting og tang?

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg