Et annet liv om to måneder?

Om to måneder vil jeg få vite det – om livet endres (nok en gang).

Før søknadsfristen gikk ut i april søkte jeg nemlig skoleplass. Økologisk landbruk er et studie på deltid og nettbasert, og 20. juli er som vanlig datoen for å få beskjed om en kommer inn eller ei på det en har søkt på i forhold til skoleplass.

Ut i fra poenggrensen til de som kom inn i fjor, og så vidt jeg klarte å regne sammen mine egne poeng, er sannsynligheten for at jeg kommer inn veldig liten. Hvorfor jeg er usikker på egne skolepoeng er fordi det begynner å bli en stund siden jeg gikk ut fra videregående – og det er de karakterene det baserer seg på. Poengberegningskalkulatoren Samordna Opptak har på sine sider foretrekker de som mer nylig har gått ut fra videregående – mange fag har endret navn, nye fag har kommet til og gamle fag er ikke der lenger…

Noen ganger føles det lenge å vente – jeg mener – jeg søkte omtrent i starten av april og kommer ikke til å få vite noe før 20. juli. Hvis en kommer inn, starter stort sett skolen i starten eller midten av august så det er ikke mye tid til eventuelle forberedelser…

Hvordan det blir med jobb fremover vet jeg heller ikke, men jeg har i det minste søkt jobb. Foreløpig har jeg ikke fått noe respons tilbake, så enn så lenge er jeg fremdeles arbeidsledig.

Ønsk meg lykke til 🤞

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg