Er jeg i ferd med å bli svindlet??

Jeg har (endelig) begynt å legge ut ting til salgs via Facebook Marketplace. De postene deler jeg i tillegg i det jeg regner for passende grupper for å få flest muligheter.

Tross alt har jeg solgt huset, men jeg har (foreløpig) ikke noe nytt sted å flytte så det er på tide å kvitte seg med møbler og ting. Dette (selge ting på nettet) er ganske nytt for min del, så jeg blir litt usikker på hvordan jeg skal forholde meg til de fremmede menneskene (jeg satser på at de i det minste er mennesker og ikke bot’er…).

Nå har jeg fått svar på et par ting, men svarene er urovekkende like.

Derfor lurer jeg på om jeg er i ferd med å bli forsøkt svindlet? Er det noen som har gjort dette som kanskje kan hjelpe meg med noen tips og triks?

5 kommentarer
    1. Hm….dette høres litt merkelig ut. Tror du skal være litt forsiktig her ,altså. Syns jo egentlig det er en merkelig måte å gå frem på, når man vil kjøpe noe fra noen. Agent, pengene i en konvolutt, kommer på døra….rart.
      Man hører så mye om folk som blir svindlet for tiden, så vær forsiktig. Prøv å finn ut mer, i hvert fall. Bare mitt råd til deg. <3

      1. Ja, det er mye svindel på gang. Jeg syns det var pussige meldinger, men siden å selge ting på nettet er nytt for meg tenkte jeg at jeg kunne høre hva andre mente… Takk for tipset 🙂

      1. Jeg hadde en dårlig følelse – greit å vite at jeg kan stole på den 🙂
        Takk – jeg satser på at det ordner seg (bilen er for liten til å sove i og jeg har ikke telt…🤣)
        Kanskje det er bedre å selge på Finn enn på Facebook?

        1. Jeg synes det er bedre på Finn. Men legger ikke ut noe til salgs på facebook uansett, for jeg orker ikke opplyse alle “mine venner” om hva jeg selger 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg