Er jeg blitt avhengig?

Reklame | Cellbes

Avhengighet kan være skadelig og må tas alvorlig. Dessverre er det mange ting en kan bli avhengig av og det burde tas tak i før det går for langt.

For min egen del har det å gjøre med penger. Jeg liker personlig økonomi fordi det tilpasses hver enkelt, men kan selv det gå for langt?

Jeg er ikke en person som bruker mye penger, men jeg bruker mye penger på å betale ned på boliglånet. Selvfølgelig koster det litt i månedlige utgifter, men jeg betaler ekstra – hver måned.

Gleden jeg får ved å betale ekstra på boliglånet er ganske stor av flere grunner:

  • mindre gjenstående boliglån
  • mindre renter å betale totalt sett
  • lavere terminbeløp – dette frigjør jo mer penger til å betale enda mer ned på boliglånet

Hver gang jeg har betalt ekstra får jeg et lite kick når jeg sjekker og ser at de tre grunnene over er gjeldende.

Sånn jeg forstår avhengighet er noe av problemet at det er vanskelig, noen ganger tilnærmet umulig, å slutte og at det å fortsette avhengigheten gir deg et kick hver gang du utfører det du er avhengig av.

Jeg får som sagt definitivt et kick av å betale ekstra på boliglånet, og jeg misliker tanken på å ikke betale ekstra. Så kanskje jeg har en liten avhengighet?

På den annen side gjør jeg det som et tiltak for å komme til drømmen målet om et småbruk og da trenger jeg alle kronene jeg kan få (så legger ved noen reklamelinker du kan klikke på).

Så er jeg avhengig? Litt, men det skader meg ikke og det er for et stort mål i enden så jeg tenker at i dette tilfellet er det helt greit.

Tretorn//Soyaconcept//Cellbes

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg