Er ikke så glad i det…

Hadde nettopp besøk som ikke fikk komme inn i huset mitt – ei heller var jeg interessert i å snakke med personen (men det visste jeg jo ikke før jeg hadde åpnet døren).

Det er mye jeg ikke er glad i (og det er mye jeg er glad i, men det kan vi ta en annen gang). Snegler som spiser opp hagen min bit for bit. Så masse vind at jeg føler at jeg blåser bort. Tullinger som presser ideene sine på andre selv om en ikke vil ha dem. At priser hele tiden går opp så jeg føler jeg får mindre igjen for pengene mine.

Akkurat nå var det ingen av de tingene jeg egentlig tenkte på, men heller den personen som ringte på døren min. Eller, det var ikke den spesifikke personen, heller hva som skjedde.

Skjedde det noe spesielt? Vel, ikke egentlig. “Problemet” mitt er dørselgere generelt. Heldigvis er de få og de kommer sjeldent. Hadde en fyr som skulle selge støvsugere en gang, han var nesten inne i gangen min før jeg rakk å lukke opp døra for å se hvem det var som ringte på.

Denne gangen var det en fyr fra alarmselskap. Mulig de ikke helt hvordan de skal fortsette samtalen når jeg er veldig bastant på at jeg ikke kjøper noe på døra uansett hva det skulle være. Denne gangen tok jeg en spansk en og sa at jeg ikke hadde tid til det. Han ønsket meg høflig en god kveld, god pinse og sa ha det når han snudde og gikk. Så jeg syns det gikk veldig bra.

Kan ikke komme på en eneste gang hvor jeg har kjøpt noe fra noen som har hatt dørsalg – og sannsynligheten for at jeg kommer til å begynne med det er minimal (men disse menneskene kjenner meg jo ikke, så det kan ikke de vite). Uansett er jeg ikke så glad i det, så jeg er fornøyd med at det skjer ytterst sjeldent.

Håper du har hatt en fin pinsehelg og at resten av kvelden din blir bra!

Jeg har strikket og heklet og er fremdeles dårlig på å feste tråder når jeg er ferdig med arbeider – det liker jeg også dårlig.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg