Er ikke klimaendringer så enkelt som noen vil ha det til?

Er det noe mange har lagt merke til så er det hvor mye det snakkes om klima.

“Alle” de store og viktige menneskene er enige i at vi mennesker, med vårt utslipp av CO2, er grunnen til at klimaet nå endrer seg. Om en prøver å si imot eller gjør forsøk på å stille kritiske spørsmål, blir en ofte stemplet som klimafornekter eller klimaskeptiker.

Jeg tror ingen egentlig er klimafornekter – jeg mener – det er vel ingen som tviler på at klimaet finnes? Det samme med klimaskeptikere – ingen er vel skeptiske til at klima eksisterer?

På meg virker det som om de som er enig i at klima går i feil retning og at vi alle må støtte opp om grønn energi glemmer å huske at for det første: klima er globalt – og naturen og klima samhandler på en måte som gjør at om vi ødelegger naturen for å redde klimaet vil det gå dårlig. Å se klima og natur i sammenheng er ganske viktig vil jeg påstå.

Nå virker det som om noen har stilt noe kritiske spørsmål (artikkelen som gjorde meg oppmerksom på det), og jeg er spent på hvordan saken vil ta i vei – eller kanskje den bare blir gjemt og glemt? Link til SSB med artikkel.

Hva tenker du om klimaet? Hvem som snakker om det og ikke minst, hvordan de snakker om det?

2 kommentarer
    1. Jeg tenker at Norge har ikke en egen atmosfære, derfor driter jeg i det hele. Nytter ikke å redusere utslipp her hvis det medfører at andre land over dobler sine utslipp. Det beste man kan gjøre her til lands er å rydde temaet ut av hodet 😜🐰👍🏾

      1. Vi deler alle atmosfære, så uansett hva som skjer og hvor det gjøres så påvirker det alle…Sånn sett spiller det liten rolle hvor utslippene er, men heller hvor mye som slippes ut totalt sett – bare fordi noen har lyst å være verdensmestere betyr ikke at alle hverken ønsker eller får det til…
        Jeg tror på å ta vare på naturen så godt vi kan; forsøple minst mulig, være bevisste forbrukere (drit i bruk-og-kast, men gjenbruk og bruk det en har mest og lengst mulig), ha blomster i hagen (istedefor bare grass), gro grønne og spiselige ting om en har mulighet og generelt bruk hodet i møte med naturen og livet så tror jeg mye vil være gjort 😊 Dessuten – ingen grunn til panikk – det fører ofte til dårlige avgjørelser og tåpelige/forhastede løsninger 🍄

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg