Er det puls, er det liv?

For meg er strikking en del av et godt liv. Annet håndarbeid også for så vidt, men jeg rekker ikke gjøre alt på en gang.

Høsten er kommet – det er tross alt oktober nå. Vinteren kommer etterhvert, men først er det en snikende kulde som kommer – med varmende sol om dagene (om den titter frem i alle fall). På hustrige dager er det kjekt å ha noe som kan hjelpe med varmen, og da er pulsvarmere et godt tilskudd til garderoben.

Da jeg var liten lærte jeg en sommer hvor det var veldig varmt at det å ha isende kaldt vann på håndleddene var gull for å kjøle seg ned. Den lærdommen har jeg tatt med meg videre i livet og innsett at det burde gjelde andre veien også. Om det er kjølig og en trenger litt ekstra varme, så er det viktig å holde håndleddene varme – altså er strikkede pulsvarmere (gjerne i noe ullgarn) en genial oppfinnelse. De kan dessuten strikkes på så mange ulike vis i så mange ulike garn (også i bomullsgarn om en syns ull klør, selv om bomull ikke blir like varmt).

En annen artig ting med pulsvarmere er at du ikke trenger mer enn et nøste, men det kommer noen ganger litt ann på hvilket garn du bruker og hvor mye mønster og hvor lange du strikker dem.

Pulsvarmerne i dette innlegget er strikket i løpet av den siste måneden, så det tar ikke så lang tid å strikke de heller.

Jeg håper å få solgt noen av pulsvarmerne (og andre ting jeg har strikket – og heklet) etterhvert; kanskje noen vil kjøpe for å ha selv eller gi bort som julegaver kanskje?

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg