Enda noe nytt på pinnene

I går festet jeg tråder både på babyteppet og et par pulsvarmere – de som jeg har strikket på de siste mange dagene.

Av garnet til babyteppet er det fremdeles litt igjen, men det aner jeg foreløpig ikke hva jeg skal bruke til. Dermed havnet det på hyllen med restegarnet. (jeg har samlet alt ullgarnet mitt i en smal Billy bokhylle)

Siden jeg plutselig ikke hadde noe på pinnene, men fremdeles mye garn igjen var det bare å finne på noe mer å strikke. Noe som ikke alltid er like enkelt siden det er en del av garnet som er mindre enn ett nøste.

Tidligere hadde jeg strikket et par pulsvarmere i lilla med mønster – disse fikk jeg solgt 🙂

Dermed tenkte jeg at hvorfor ikke bruke opp resten av det garnet, men siden det var en del mindre blir disse pulsvarmerne helt enkle – da varer garnet ofte litt lenger (mønster bruker gjerne mer garn enn helt enkle ting). Garnet er forresten Merino Extra Fine i farge 21 som er lilla. Der startet jeg med 41 gram og rakk å strikke meg til bare 15 gram igjen.

Garnbruk i går ble dermed: 3g + (41-15) = 29 gram brukt. Veldig fornøyd med det tallet – egentlig fornøyd så lenge jeg bruker noe av garnet hver dag.

2 kommentarer
    1. Syns du er flink å finne på ting å lage av de små restene. Pulsvarmere er jo genialt å lage. Kan bli fine gaver av det, eller selge. Holder sjøl på med garnslanking. Har en bomullstopp på pinnene nå og ellers blir det litt pannebånd og skjerf som går i gavekassa. Greit å ha på lur.:)) Kos deg med strikking i påska.<3

      1. Jeg satser på å få solgt en del av det jeg lager – da kan jeg få inn penger til å kjøpe mer garn 🙂
        Garnslanking virker til å være i vinden nå om dagen – tenk så mye spennende som blir lagd rundt omkring! Så hyggelig å høre at du også koser deg med strikking 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg