Enda ett prosjekt?

Noen prosjekter er store og tar lang tid. Så hvorfor starte enda ett prosjekt?

Enkelt; jeg trenger et lite avbrudd. Kan jeg bytte på de større prosjektene? Joda, men det er også gøy å starte nye ting.

Det største prosjektet er definitivt sengeteppet jeg hekler. Det andre større prosjektet blir ganske lite i forhold, men et skjerf tar likevel en del tid selv uten mønster. Hvor langt skjerfet skal bli vet jeg heller ikke før det er ferdig.

Gule pulsvarmere er det nye prosjektet – et lite prosjekt hvor jeg trener på noe jeg lærte for litt siden: kabler eller fletter som jeg kaller det. Dessuten vil jeg ha litt tommel, så det er også trening på noe jeg nesten nettopp har lært.

Fordelen med å drive med håndarbeid sånn jeg ser det er at du kan lage så mye forskjellig: smått, stort, vanskelig, enkelt og alle mulige kombinasjoner. På mange måter er det bare fantasien som setter grenser. Noen ganger føles det som om kunnskapen setter grenser, men da er det bare å jobbe for å lære seg noe nytt.

Hva var det forrige du lærte med håndarbeide?

Takk for at du leser.

3 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg