En perfekt start på dagen

I dag våknet jeg tidlig og koste meg med en tekopp mens solen var på vei opp. Så var det ut i skogen. Vanligvis holder jeg meg til mange av de samme stedene og stiene, men i dag tok jeg en liten avstikker som gjorde turen nesten to timer lang. Noen stier er vanskeligere å legge merke til enn andre fordi de glir så sømløst inn i landskapet. Så dagens sti hadde jeg faktisk ikke lagt merke til før selv om jeg har gått fordi der mange ganger.

Nå har jeg bodd på samme sted i snart ni år og det er litt gøy å vite at jeg ikke har utforsket alt i nærområdet. At jeg fremdeles kan finne nye stier. At det er mulig å gå en tidlig tur på en lørdag og finne nye steder hvor jeg ikke ser et eneste menneske, men kan virkelig nyte naturen i all sin prakt uten forstyrrelser. At det er alltid noe å utforske og bli forundret over. At det er mulig å gå nye veier selv om en ofte kjører seg fast i samme spor av gammel vane.

Våren er en tid for fornyelse, nye starter og nye muligheter, så gå ut og oppdag noe du ikke har lagt merke til før 🙂

2 kommentarer
    1. Deilig vær vi har nå om dagen, også her i Oslo har vi hatt vårstemning i dag.
      Jeg har Østmarka bare 10 – 15 gange unna, og der er det stadig mange nye stier som kan utforskes 😊

      1. Så deilig å ha en så stor skog så nærme – jeg elsket å tusle rundt i Nordmarka de årene jeg bodde i Oslo. Nye stier er bare best! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg