En naturlig gjettekonkurranse

Noen ganger når jeg går tur har jeg gjettekonkurranse med meg selv. Hva heter ulike trær, blomster og eventuelle dyr og insekter jeg ser?

Utfordringen er at jeg stort sett går tur alene og har dermed ingen å spørre om jeg gjetter riktig eller ei. Så derfor tenkte jeg at hvorfor ikke ha en gjettekonkurranse her! Dette er en premieløs konkurranse – ingen vinner noe som helst bortsett fra gleden å ha rett (eller ikke – hva vet jeg?).

Bilde 1:

Bilde 2:

Bilde 3:

Bilde 4:

Bilde 5:

Bilde 6:

Bilde 7:

Bilde 8:

Bilde 9:

Bilde 10:

Bilde 11:

Bilde 12:

Bilde 13:

Bilde 14:

Bilde 15:

Som dere ser så er det mye fint ute i naturen. Noen av de vet jeg hva heter, andre er jeg mer usikre på og så er det noe jeg ikke aner hva heter. Uansett var alle disse ting jeg så på min vei.

En fin gåtur var det i nydelig sol – det føles som sommer (og jeg bruker solkrem hver dag!).

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg