En hyggelig overraskelse

Jeg elsker å se vekster spire og gro, men jeg er noen ganger litt utålmodig.

Derfor trodde jeg at paprikaene jeg hadde sådd ikke ville komme så jeg sådde et par frø til. Dagen etter så jeg det; de to paprikafrøene jeg hadde gitt opp var på vei opp av jorda… Absolutt en hyggelig overraskelse etter min mening.

Så da har jeg lært det; disse paprikaene bruker to uker før de spirer (og jeg må slutte å være utålmodig). Om de overlever og om de andre to kommer til å spire vet jeg ikke, men det er alltid spennende å følge med.

Basilikumen blir stadig større – så jeg har satt på en arm så de ikke skulle kose helt med lyset. Vet ikke helt hva bladsalaten mener om det, men jeg har en følelse av at den kan komme til å strekke seg litt. Spesielt den yngste – det er halvannen ukes forskjell på dem.

Tenker dessuten at bladsalatene, selv om de startet fint i Click & Grow, så tror jeg at de ikke kommer til å ha plass til røttene sine lenge. Veldig usikker på hvor lenge jeg kan ha dem der før jeg er nødt til å plante dem om. Siden jeg ikke har andre vekstlys, funderer jeg veldig på hva jeg skal gjøre og hvordan det vil gå med dem. Tips tas imot med takk!

Enn så lenge nyter jeg i alle fall at det spirer og gror på kjøkkenet mitt.

Takk for at du leser.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg