En dag uten nyheter

I dagens samfunn virker en dag uten å få med seg en eneste nyhet nesten litt som et merkelig mirakel? Hver dag er jeg innom flere nettaviser; leser overskrifter og artikler flere ganger om dagen. Nesten så jeg har begynt å føle meg avhenging. Så i dag tok jeg et valg når jeg stod opp: ingen nettaviser på meg i dag. Det har vært overraskende vanskelig å ikke klikke seg inn på de vanlige nettsidene. Et tegn på hvor avhenging jeg er?

Jeg tenker det er viktig å få med seg nyheter, men det er også viktig for hjernen å få litt fred fra det som oftest er dør, fordervelse og all slags kjipe ting – det er tross alt det jeg syns jeg ser mest av i de vanlige massemediene… Joda, det er en enhjørning her og der om du leter litt, men de hyggelig nyhetene er få og langt mellom. Litt mer balanse tror jeg kanskje er noe jeg ville foretrekke.

Vurderer å prøve å holde meg unna nyheter helt frem til søndag ettermiddag (greit å ha en viss ide om hva som foregår i verden før jeg kommer på jobb på mandag). Spørsmålet er vel om jeg klarer å holde avhengigheten i sjakk…?

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg