Ekstra inntekt fra september?

Fordelen med blogg er ikke pengene for å si det sånn. Å ta bilder, skrive og dele derimot – det er fordelen med å ha en blogg.

Tall kan være gøy innimellom, og en ekstra inntekt ville ikke vært å forakte.

Å tjene penger på denne bloggen er heldigvis ikke målet – da hadde jeg ikke overlevd. Dessuten, kanskje det er fordi jeg “tjener” så lite på bloggen at noen ganger kommer “inntekten” veldig sent?

Hva grunnen er, aner jeg ikke, men i går kom mailen hvor det stod hvor mye jeg “tjente” på bloggen i september.

Grunnen til alle hermetegnene er enkel; “inntjeningen” fra bloggen i september var hele kr 32,95. Med tanke på at en må ha en ganske mye større inntekt for å faktisk få noe utbetalt ser jeg ikke noe til disse pengene.

Likevel, jeg syns det er gøy med tall så jeg tar det med på reisen videre i livet. Tallet altså – ikke pengene… Kanskje jeg en dag i fremtiden har opparbeidet meg nok kroner til å få en utbetaling, men det er ikke akkurat noe jeg går og venter på (selv om jeg liker å få penger – hvem gjør ikke det?).

Ha en nydelig fredagskveld! Det har jeg – fyr i ovnen (tror jeg kan slutte for nå føles det snart som om jeg kanskje smelter like fort som snøen ute hvor det regner), strikking, straks en tekopp og litt YouTube-titting 😊

8 kommentarer
    1. Jeg ligger på toppen av blogglisten, og jeg tjente litt over 9000 i september. Så ikke så mye å bli rik av😂men hjelper jo litt da😊

    2. Hei. Er det mulig å tjene penger fortsatt på sånn blogging altså? Eg trodde at det var lite å hente her, for det ser ut som at det er endel færre lesere på denne plattformen de siste årene. Og ser at det er få med over tusen lesere om dagen.

      1. Vel, for min del er “inntjeningen” så lite at jeg ikke får noe utbetalt, men det er gøy å se tall uansett? 🤣 Om plattformen blir populær igjen med mange tusenvis av lesere, så kanskje det hadde bedret seg?

        1. Ja, men eg tror at plattformen selv har gjort sitt for å redusere antall lesere. Kunne iallefall huske at eg ikkje fikk startet en ny blogg for et par år siden. Da måtte eg inn på en sånn prøveblogg, osv. Og dette var jo helt teit. Men det kan jo ha vært i en overgangsperiode. Da slettet de mange blogger, og gjorde noe stort ut av å skille mellom de store bloggene og de mindre som ble faset ut. Dette kan ha skadet plattformen. Veit ikkje om du husker den tiden?? Og om du vet noe mer om ka som skjedde videre med dette?

          1. Det prøveblogg-greiene (jeg tror det het miniblogg – eksisterer det enda?) virket litt tullete etter min mening. Heldigvis for meg hadde jeg denne bloggen før det, så det var ikke noe jeg måtte tenke over bortsett fra at noen av de jeg innimellom leste dessverre forsvant. Jeg har en teori om at det ikke lenger er like lukrativt og at de dermed ikke bryr seg så mye..noe som igjen fører til enda dårligere trafikk på sidene…og mindre inntjening… Ting har jo en tendens til å henge sammen.

            1. Ja, det var vel miniblogg. Det var noe stort tull. Var jo ingen som fant bloggen din heller, så min forsvant i stillhet. Mener eg startet en, og skrev et par artikler. Men samme her, heldigvis hadde eg denn i tillegg. Og er glad eg overlevde eg også. Mange som forsvant på den tiden ja. Har hatt bloggen min i ca 10 år no. Ser April 2012 var første innlegget mitt.

            2. Artig å ha hatt en blogg så lenge. Denne bloggen startet jeg sommeren 2016 om jeg ikke husker feil, men min første blogg startet jeg høsten 2011.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg