Det snør, det snør, tiddeli-oktober?

Årets første snø!

Greit da, kanskje egentlig mer sludd, men det er hvitt. Enn så lenge (i alle fall) ser det ikke ut til å legge seg på bakken. Med tanke på hvor mye det har blåst de siste dagen ville det sikkert blåst bort uansett. Eller kanskje ikke – med tanke på hvor vått det som kommer ned fra oven er.

I går hjalp jeg til med å ta inn de siste gulrøttene – så det var akkurat i tide. Det var kaldt og en uvant måte å sitte på (så noe støl i rumpa i dag). Kan heller ikke si at gulrøttene var mest å skryte av – flesteparten var små – kanskje de ikke hadde fått nok vann og mat i løpet av vokseperioden?

Uansett, det er gøy å kunne gro ting som en senere kan spise. Det er ikke for ingenting at jeg ønsker meg småbruk – jeg har likt å gro ting hele livet (så nå studerer jeg økologisk landbruk for å forhåpentligvis kunne gjøre det enda bedre når jeg får meg et sted jeg kan gro mer ting).

Siden det snør er det dessuten på tide å få skiftet til vinterdekk. De siste årene har jeg betalt folk for å gjøre det og det tenker jeg å gjøre i år også – må bare finne ut hvor jeg kan gjøre det siden jeg for øyeblikket bor et annet sted. Jeg kan skifte dekk selv, men etter å ha totalt knekt to bolter ved dekkskift er det enklere å la andre ta jobben når de kan.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg