Det føles litt utrolig…

I over en måned har jeg jobbet på. Hver eneste dag (om jeg ikke husker helt feil?). Stort sett mange timer hver dag.

 

Selvfølgelig har jeg ryddet, vasket og pakket for å få huset klart til flytting. Det er helt utrolig hvor mye ting det egentlig har vært i huset mitt. Jeg mener, jeg visste det var fullt, men likevel?

Uansett, det er noe jeg ikke er ferdig med, så hvor utrolig det vil føles til slutt er jeg faktisk ikke sikker på. Noe jeg derimot nå vet hvor utrolig det føles er noe annet. Noe jeg har jobbet med siden 28. juni.

Riktignok ble jeg ferdig i går, men det var også mye annet som skjedde i går.

Det jeg ble ferdig med var ullpleddet mitt. Et nydelig pledd strikket i Drops Fabel Long Print i fargen 917 (eller Havdyp som det står på nettsidene). Jeg hadde regnet meg frem til at jeg ville trenge 14 nøster, så jeg hadde kjøpt 16 for å være på den sikre siden.

Målet var et pledd som var 90 x 120 cm. Vel, jeg traff ikke helt på målene, men nærme nok tenker jeg. Resultatet var nemlig 104 x 132 cm og jeg brukte bare 13 nøster! Så istedefor å ha igjen to nøster (som er perfekt mengde til et par sokker), sitter jeg nå igjen med tre nøster. Neste utfordringer blir dermed hva jeg skal gjøre med det siste nøste som ikke vil inngå i hverken pleddet eller sokkeparet (sokkene har jeg allerede startet på…)?

Jeg har pakket vekk en del av garnet mitt som en del av flytteforberedelsen, men jeg har også lagt av en del garn så jeg har noe tilgjengelig. På den annen side, med tanke på hvor mye jeg koste meg med å strikke dette pleddet er jeg nesten fristet til å kjøpe mer garn og strikket et pledd til…. Det blir den drøm så nok må vente en god stund – jeg har nok garn til å strikke mye og dessuten har jeg ikke noe sted å bo fra 1. september så da ville det ikke vært smart å investere i enda mer garn jeg ikke har plass til…

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg