Den gode ideen var ikke så lur likevel

I går var det helt nydelig vær ute; strålende sol og ingen merkbar vind. Så jeg fikk den gode ideen at jeg ville ut og gå tur i finværet. Siden det var kaldt (omtrent minus 20 grader), passet jeg på å ta på meg mye klær så jeg ikke skulle fryse. Det var også en god ide, så jeg frøys ikke.

Eller, jeg ble litt kald øverst på høyre kinn. Bortsett fra det holdt jeg meg god og varm på den korte gåturen.

Likevel var ikke gåturen en god ide (innså jeg i dag morges). Fordi jeg pustet inn så mye kald luft har jeg i dag både vondt i øret og i halsen og den eneste grunnen jeg kan se er at jeg gikk tur i kulda i går.

Så. Sånn er det med den saken – neste gang jeg får lyst til å gå en tur i finværet (det er sol og omtrent ingen vind i dag heller), skal jeg se på gradestokken før jeg gjør noe. Med tanke på at det er over 20 minus i dag også (-21,7 akkurat nå for å være nøyaktig), så tar jeg ikke sjansen.

Hekling er en god ide som er lur og som jeg gjorde litt av i går også, så jeg når stadig lenger på bomullsteppet mitt.

Det ble “bare” rundt 4 rader i går, men så lenge det er fremgang så er jeg fornøyd 😊

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg