Den første tomaten, men er planten syk??

Vet ikke hvor mange ganger jeg har sagt det nå, men dette er første gangen jeg gror tomater så det er mye nytt for meg. Sånn er det å være nybegynner – utrolig mye å lære!

Dvergkirsebærtomaten Tiny Tim har fått sin første tomat. Det er utrolig spennende. Hvor stor (liten) kommer den til å bli? Hvor lang tid vil det ta før den blir rød? Kommer jeg til å like den? (eller kommer jeg til å gi bort de små tomatene om jeg får nok store til å lage tomatbønner?)

Hva er alle de små hvite prikkene som har dukket opp? Er de farlige for planten? På en måte minner det mest om støv for det er enkelt å bare børste bort. Innser nå; kanskje det er pollen?? Eller er plantene mine syke? Hva skal jeg gjøre med dette?

Som du skjønner er det mange spørsmål og foreløpig ingen svar. Forhåpentligvis vil svarene komme etterhvert. Det er i alle fall målet. Tenk så mye jeg vil lære!

Om du forresten har tips til hva de hvite flekkene kan være, er det fritt frem for å dele 😊

Takk for at du leser.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg