Blir det ny fryseboks?

En god stund nå har jeg vurdert å gjøre et større innkjøp: ny fryseboks. Enn så lenge har jeg et fryseskap – det har jeg hatt i over 12 år og før det hadde min grandtante det (og hvor lenge hun hadde det er det ingen som vet). Så hvor gammelt fryseskapet mitt egentlig er, er det ingen som vet, men at det er gammelt er det ingen tvil om. Jeg vet ikke hvor mye det veier, bortsett fra at det er blytungt!

Pakningen er ganske gåen, så det går stort sett hele tiden – og det blir stadig fortere mer is enn det burde være inni det. På den ene siden kunne jeg sikkert testet å bytte pakning/list til døra og håpet at det ville gjøre det bra. Med tanke på lyden det lager når det tar en liten pause fra isingen derimot – begynner det å føles tryggest å kvitte seg med det. Det har bråket godt siden i sommer, men det virker nå til å tilta i styrke…

Fant en liten fryseboks som jeg vurderer å kjøpe og prisen er grei. Prisen på levering hvor de tar med seg papp og lignende og selvfølgelig det gamle fryseskapet – den var litt høy syns jeg. Så jeg ble litt usikker, selv om jeg vet at jeg snart må ha ny fryser enten jeg vil eller ikke (jeg mener – tenk om den ryker i jula!). Prisen på ny fryseboks er kr 1.799,- og frakt på ny og fjerning av gammel er kr 1.200,- Så raskt regnet blir prisen kr 3.000,- for en ny fryseboks – og spørsmålet er: er det verdt det? Hva ville du gjort? (nei, jeg har ikke henger eller er sterk nok til å fikse levering og fjerning alene)

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg