Blir det noen gang nok sokker?

Vel, da er jeg ferdig med enda et par hjemmestrikkede sokker…blir det noen gang nok? Både ja og nei. Jeg har definitivt nok sokker nok egentlig – for øyeblikket ligger det fire ferdigstrikkede par som ikke brukes fordi jeg ikke har slitt i stykker de jeg bruker og bytter på om dagen. På den annen side vil det aldri bli nok sokker – det er tross alt kjekt å alltid ha noen i bakhånd (spesielt siden jeg alltid er kald på føttene…).

Denne gangen strikket jeg de litt ulikt enn hva jeg har gjort tidligere – de fikk to rekker med fletter for oversiden av hver fot. Det er ikke så lenge siden jeg lærte meg å strikke fletter og når jeg lærer noe nytt vil jeg gjerne bruke det en del så jeg er sikker på å huske det til senere. Så derfor ble det flettesokker. Øverst på sokken er det en liten vrangbord – både fordi det var lettest å starte på den måten, men også for å få god elastikk så jeg er sikker på at sokkene vil sitte godt. Mulig jeg burde strikket føttene noe lenger, for etter å ha prøvd de på ser de ut til å være omtrent størrelse 37-38. Så de er faktisk litt snaue til meg, så kanskje jeg kan selge de til noen de passer bedre til? Jaja, uansett, jeg syns det ble innmari fine!

4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg