Bare tre til og litt stryking

Litt usikker på om det heter spisebrikke eller dekkebrikke, men nå er i alle fall den første ferdig – nesten i alle fall. Den må presses og strekkes noe. Pressing er greit nok – bare å finne frem strykejernet. Strekkingen derimot – det har jeg aldri gjort før, så det må jeg finne ut av hvordan gjøres (har du noen tips?). Uansett, dette er andre gang jeg hekler akkurat denne brikken (rakk opp første gang fordi den ble så ujevn – spesielt i starten), og denne gangen ble jeg fornøyd med resultatet. Målet er å lage tre helt like til, så det blir et sett med fire.

Av en eller annen grunn gir mønsteret meg en litt sommerlig følelse, så tenker de kan passe perfekt en varm sommerdag ute på et glassbord når en serverer lunsj (eller frokost). Tross alt greit å være noe forsiktig med glassbord selv om de er lagd for å holde (naboens glassbord har nettopp eksplodert, så litt forsiktighet kan være lurt…). Det er selvfølgelig mulig å bruke dekkebrikkene på andre bord også, men det var å bruke de til glassbord som først slo meg.

Hvordan ville du brukt slike dekkebrikker??

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg