Baby på vei

Jeg er så til de grader plantemamma noen ganger. Hver gang en av plantene mine formerer seg på noen måte blir jeg litt ekstra fornøyd. Jeg tar det nemlig som et tegn på at de trives godt. Så vidt jeg vet heter denne planten “Bajonettplante”, også kalt “Svigermors tunge” (men det kan jo være at jeg tar feil – jeg har ikke formell planteutdanning – hvor tar man det og kan jeg gjøre det?). De er nøysomme planter som får vann en sjelden gang og holder seg helt fantastisk.

Mine har ikke så lange blader, så de holder seg små og håndterlige. De lyser opp med sitt grønne vesen, og tåler det meste (noe de ofte er nødt til når de bor hos meg). Noe annet jeg syns er en fordel er at de vokser sakte – jeg har noen grønnrennere som vokser veldig raskt og de får mange barn så det blir så mye av dem. Bajonettplantene derimot, er enkle å dekorere huset med. Dessuten er det litt ekstra stas når de får barn fordi det skjer såpass sjeldent.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg