Budsjett for desember 2018

Desember – advents- og julemåneden.

Julegaveshopping er selvfølgelig en av tingene som skjer denne måneden. Skjønt, jeg er faktisk halvferdig med julegavene allerede (noe jeg ikke hadde lagt inn i novemberbudsjettet så det er bra at budsjett er et dynamisk verktøy!).

Noe juleavslutninger og mye familietid er det også. Så vidt jeg vet foreløpig er det likevel ikke de største utgiftene for min del, men de kommer nok…

Selv om budsjettet mitt er dynamisk og det er fullt mulig å endre på ting, er det likevel mange ting som er omtrent like måned til måned.

Husleie 4.135
Boliglån (inkludert ekstra betaling) 10.000
Lån M&P 4.000
Strøm/nettleie 1.317,10
Forsikringer 1.003
Studielån 1.200
Linser 245
Fond 1.000
Sparing 1.500
Mobil 199
Bompenger 477,60

Forsikringene mine har gått opp i pris og jeg lurer fremdeles på når jeg kommer til å sjekke dem…

Studielånet rundes som vanlig opp til kr 1.200. Jeg merker ikke store forskjellen på denne opprundingen, men det gjør jo at jeg betaler litt ekstra hver måned.

Boliglånet får litt ekstra denne måneden, det er tross alt måneden for halvt skattetrekk med mindre en gjør noen endringer (og det har ikke jeg gjort).

Matbutikk 2.300
Transport/bil 1.000
Klær og sko 500
Diverse 2.000
Julegaver 1.500
DNT (Turistforeningen) 695

Denne måneden er årsbetalingen til Turistforeningen og som sagt må det settes av penger til de siste julegavene. Siden det er desember og jeg regner med at det sikkert blir litt ekstra både her og der, har jeg satt av (for meg) en stor sum til diverse. På den måten har jeg nok å rutte med uten å måtte tenke særlig over det.

Har du lagd budsjett for desember? og har du startet med julegavehandlingen?

#budsjett #penger #planlegging #desember #økonomi #boliglån #gjeld #studielån #nedbetaling #shopping #jul #julegaver

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg