Julegaver og utfordringer

Jeg har ikke så mange jeg kjøper julegaver til, men det er likevel ikke enkelt. De fleste har det de trenger og ønsker seg lite, så det å finne noe å gi som de vil sette pris på er ikke det enkleste.

Føler litt at jeg kaster stein i glasshus her siden jeg også har det jeg trenger og dermed sliter med å finne ting å sette på ønskelisten. Eller, jeg har noen ting jeg ønsker meg, men de er litt i dyreste laget til å sette på ønskelisten – og de ville heller aldri fått plass under juletreet… (for eksempel 4-mannsbolig og småbruk/gård…)

Heldigvis har jeg en mor som hjelper meg med dette. Ulempen for henne er at hun vet hva alle får og dermed er det ikke så spennende for henne når gavene pakkes opp på julaften.

Dette er nok et tegn i tiden at vi lever i et materialistisk samfunn. Helt greit for min del siden jeg liker tingene jeg har, men det blir som sagt en liten utfordring ut av det.

Gavene skal gjerne heller ikke være for dyre fordi pengene går veldig fort da, og jeg liker å kunne betale regningene mine og ikke måtte tenke “dagen derpå” fordi det ble litt mye utgifter til julegavene.

Noe av det jeg liker med julegaver er å få en ting (som jeg forhåpentligvis ikke vet hva er) og så pakke opp for å se hva som er gjemt inni papiret. Skjønt, siden jeg ikke har så mange ønsker har jeg også en god ide om hva innholdet i pakken er før jeg får pakket den opp.

Kanskje det er viktig å utfordre seg selv litt: ønske seg noe i begynnelsen av året som du vet du ikke kommer til å kjøpe selv og “håpe” at du glemmer hva du har ønsket deg så du blir overrasket til jul. Det er en tanke jeg liker!

Er du god til å vite hva du skal gi i julegave til andre? og ikke minst; setter du deg et øvre tak på hvor mye du tenker å bruke på julegaver?

#penger #økonomi #jul #julegaver #gaver #utfordringer #ønskeliste

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg