Hva har jeg gjort?

Selv om jeg elsker å planlegge, er det en del ting i livet hvor jeg ikke akkurat har gjort det for å si det sånn. Jobber og studier har for eksempel ikke alltid vært like gjennomtenkt. Noe som en del kanskje ville tenkt på som litt pussig siden jeg liker kontroll.

Det er ikke før de siste par årene at jeg virkelig har tenkt over hva jeg egentlig har lyst til å gjøre med resten av livet mitt. Foreløpig har jeg ikke noe definitivt svar, men jeg har i det minste en del ideer nå om hva jeg ønsker og hva jeg ikke ønsker. Ting tar tid, så jeg har innsett at jeg må la meg selv få tid til å tenke over det og bestemme meg for ting.

Så i slutten av april tok jeg et valg som jeg hadde tenkt på en stund. Jeg sa opp jobben min uten å ha en ny jobb å gå til. Det var superskummelt!

Grunnen til det valget var at jeg hadde gått sykmeldt i over ett år, og merket at stedet jeg jobbet fremdeles påvirket meg negativt fordi det var der jeg ble syk. Selv om mye har endret seg der mens jeg har gått sykmeldt, blir jeg fremdeles påvirket av det mentale mørket jeg opplevde der. Så selv om jeg nå er blitt mer komfortabel der igjen, er det fremdeles et sted jeg ikke føler meg bra. Noe som er veldig synd fordi en del av meg er komfortabel der på grunn av kollegaer og det at jeg kan oppgavene mine.

Målet nå er ny jobb på nytt sted med nye mennesker (jeg kommer så til å savne nåværende kollegaer!). Et sted hvor jeg ikke har dårlig mentale minner fra. Så jeg krysser fingrene for at ting ordner seg (og at jeg får jobben jeg skal på intervju for).

Har du noen gang sagt opp en jobb uten å ha noe nytt å gå til? I så fall; hvordan håndterte du eventuell panikk og redsel i den perioden? (tips mottaes med takk!!)

#mål #planlegging #jobb #oppsigelse

2 kommentarer
    1. Åh, så modig du er! Vi er 99 % ansvarlig for hvor vi selv er, så når du blir sykemeldt fra et sted, og forblir sykemeldt fordi det er så fælt å komme tilbake, da må man ta grep! Og du har det!
      Lykke til med jobbsøking! Det kan bli noen interessante innlegg mens du skriver om de grep du tar for å søke ny jobb!

    2. Ingrid; voksen tilslutt: Takk!
      Vil ikke si at det var fælt å komme tilbake, men jeg passet ikke sammen med det stedet lenger – så enkelt og så vanskelig på en gang. Det er mye og mange jeg kommer til å savne, men det beste for meg mentalt sett var å ta valget jeg gjorde 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg